SKI SHOP
KOMPLEXNÍ SLUŽBY PRO LYŽAŘE

SKI SERVIS

Lyže připravujeme na švýcarských strojích MONTANA, značce spojené s kvalitou a precizností servisu lyží a snowboardů.

PŮJČOVNA

Všechny  lyže jsou naformátované a připravené v našem Ski servisu na strojích MONTANA

TESTCENTRUM

Svezte se na dokonale ostré hraně.

STÖCKLI- řada lazer, mx...

LUSTi- Většina modelů od českého výrobce lyží

PROČ LYŽAŘSKÝ SERVIS ?

             PROČ LYŽAŘSKÝ SERVIS?

  • perfektní funkčnost nářadí (lyže, snowboard). Pouze precizně připravené nářadí garantuje úplnou zábavu na svahu
  • delší životnost lyží a snowboardů díky pravidelnému servisu
  • vyšší bezpečnost při jízdě

Pravidelný servis je důležitý!

  • pravidelně prováděný servis je předpokladem větších zážitků z jízdy, ale i vyšší bezpečnosti pro lyžaře, včetně delší životnosti lyží a snowboardů
  • je zcela nezbytné, že lyže i snowboard jsou servisovány po skončení zimní sezony tak, aby v průběhu letního období byla skluznice chráněna proti vysušení a hrana proti korozi
  • průběžný servis by se měl provádět s ohledem na frekvenci lyžování nebo dle typu sněhové podložky (přírodní sníh, technický sníh, ledovec), která přímo ovlivňuje trvanlivost naúhlované hrany včetně kvality plochy skluznice
  • i nová lyže nebo snowboard potřebuje servis - jako ideální příklad slouží závodní lyžařský program, kdy 90% závodníků si nechává vyrobený "polotovar" lyže i snowboardu znovu naformátovat (srovnání plochy skluznice a spodní hrany, finální struktura, boční úhlování hrany, spodní tuning hrany, impregnace)

Profesionální brusný automat pro lyže a snowboard

  • maximální šetrnost při broušení všech lyží a snowboardů
  • počítačem řízené struktury - lineární a křížová
  • rovnoměrné broušení plochy skluznice pomocí řízené tlakové křivky
  • Skiservis MONTANA - 100% zážitek, ale i bezpečnost z jízdy pro lyžaře i snowboardisty




                 TECHNOLOGICKÝ POSTUP PŘÍPRAVY LYŽÍ


              1. Čištění a oprava skluznice


        

  • Přebroušení plochy skluznice na brusném pásu (zr. 80 - 100) bez přítlaku slouží k odstranění starého vosku a zvýraznění potřebných míst budoucí opravy.
  • Mechanické vyčištění poškozené skluznice (škrábance a rýhy) zaručí dokonalé spojení nově natavovaného P-tex materiálu s původní skluznicí.
                    2. Základní předbroušení
  • Ideální optickou rovinu skluznice a spodní hrany docílíme pouze broušením pomocí brusného kamene s konstantním přítlakem a rychlostí posuvu.
  • Zpravidla používáme základní lineární strukturu střední hrubosti. Slouží k většímu odběru materiálu z plochy skluznice i hrany (individuálně dle potřeby) a zároveň k odstranění navařeného polyethylenu.

             3. Finální broušení

  • Na ideálně rovnou plochu skluznice "rýsujeme" finální strukturu opět použitím brusného kamene s obměnou otáček jeho rychlosti, rychlosti posuvu a přestavění povrchové struktury - orovnání kamene diamantem.
  • Dle charakteru lyže volíme adekvátní typ požadované struktury - lineární nebo kombinované.
  • Na základě změny parametrů jednotlivých proměnných - řezná rychlost, advance a rychlost diamantu, brusná rychlost kamene, rychlost posuvu, nastavení tlakové křivky pro broušení plochy - jsme dále schopni ovlivnit tvar, hrubost a sklon jednotlivých šrafů - "banánků" (základní skladba struktury).
  • Jednotlivé struktury se dělí na hrubé, střední a jemné.
  • Pro kombinované struktury (závodní program) je důležité dokonalé vyhlazení plochy, použitím nižších otáček broušení s minimálním advancem diamantu a nižší rychlost posuvu slouží k dokonalému vyhlazení skluznice po základním předbroušení a zároveň přípravě pro strukturu závodní.
  • Závodní struktura je rýsovaná pouze jednosměrným broušením špička - patka, 1 cyklus.

                   4. Úhlování boční hrany

  • Úhel boční hrany závisí na typu a charakteru použití lyže/snowboardu, zkušenosti uživatele a tvrdosti podložky.
  • Boční úhlování hrany - základní úhlování se provádí pomocí brusného pásku v rozsahu 89 - 87°, správně volený úhel zabezpečuje dokonalý kontakt hrany se sněhovou podložkou v průběhu celého oblouku v závislosti na charakteru lyže.
  • Pro závodní servis je základně připravená (naúhlovaná) boční hrana ještě vyleštěna pomocí brusného kamene - tuning boční hrany, slouží k docílení ostrého vrcholu úhlu hrany a zároveň k jejímu vyhlazení, tedy vymazání stopy po brusném pásku.

                 6. Impregnace a leštění


             

  • Samotné broušení je vždy velkým zásahem do jednotlivých pórů skluznice, základní impregnace je zvláště potřeba k hloubkové ochraně póru a zajištění jeho elasticity.
  • Ideálním způsobem nanášení vosku je prostřednictvím tepelné voskové lázně, díky které je skluznice schopna absorbovat co největší, ale zároveň i nejnutnější množství vosku - při mazání za studena je tato schopnost vyloučena.
  • Odstranění nadbytečného vosku z plochy skluznice provádíme mechanickým způsobem pomocí nylonových kartáčů a nebo filcových pásů pro polishing, které jsou dostatečně měkké tak, aby nepoškodily - neztupily vrchol úhlu hrany.
  • V případě dobře zvolené a provedené strukturace skluznice je vosk chápán pouze jako sekundární proces pro impregnaci, nikoli jako způsob jak docílit výrazné změny kluzných vlastností lyže.
  • Pouze struktura je proces, který primárně určuje způsob a množství odváděné vody z třecí plochy mezi skluznicí a podložkou a ovlivňuje jak rychlost lyže tak i její ovladatelnost.

Chladící kapalina - emulze

  • Veškeré broušení je prováděno pouze pod tlakovou vodou.
  • Množství a kvalita koncentrátu chladící emulze je základním předpokladem pro dostatečné vymývání brusného odpadu z brusných segmentů.
  • Zvyšuje účinnost a kvalitu výsledku broušení.
  • Chrání ocelovou hranu proti korozi.